15 начина, които супермаркетите използват, за да ни накарат да купуваме

11.01.2016, 14:00

Психология на измамата

   
 
15 начина, които супермаркетите използват, за да ни накарат да купуваме

Всички сме чували шантавите идеи как супермаркетите използват специална политика, за да накарат клиентите да се чувстват спокойни и да купуват неща, от които нямат нужда. Ами, оказа се, че не е толкова шантаво всичко. Големите вериги имат цели отдели от рекламисти, психолози и изпечени лъжци, чиято единствена цел е да ви продадат нещо.

Гузната съвест взема превес обаче. Един от големите шефове на една от най-големите вериги в Европа (името му и марката на магазините, разбира се, остават тайна) разказва свободно в интернет за политиките на измама във всички големи вериги. Ние пък ги разказваме на вас.

1. Червеното означава намаление

Една от първите и основни хитрости е да ви научат, че червеният цвят означава намалена цена, дори истината да е съвсем различна. Винаги гледайте внимателно цената, независимо в какъв цвят е.

2. Огромни колички

1624266

Количките за пазаруване се правят големи, за да имате усещането, че купувате малко.

3. Плодовете и зеленчуците са в началото на магазина

Защо? Защото по този начин купувате това, което смятате за необходимо и полезно в началото, а после ще минете през останалата част от магазина и ще излезете от собствените си граници. 

4. Млечните продукти са в края на стелажите

Замисляли ли сте се защо студените витрини са винаги в края? Много е просто. Всеки купува мляко, а за да го намерите, ще се наложи да минете през целия ред изкушаващи храни.

5. Илюзията за свежест

1624269

В повечето магазини плодовете и зеленчуците се излъскват до блясък, а в някои дори ги пръскат с вода, независимо че така загниват по-бързо. Просто в мозъка се създава впечатление на нещо тъкмо откъснато. Не се заблуждавайте.

6. Цветя и свежи аромати 

Също ефектна заблуда. Когато ви замирише на свежи цветя, се отделя допамин и имате чувството за измамно спокойствие.

7. Глад

Топлите фурни и мирисът на храна стимулират вашето слюноотделяне и ви карат да почувствате глад. На повечето витрини биха ви разрешили да опитате храната. Политиката е, че гладният клиент е добър клиент. 

8. Карат ви да обикаляте

1624273

Най-важните продукти като хляб, яйца, масло и мляко са разпръснати из целия магазин.

9. Плочките и подредбата е различна при скъпите рафтове

Забелязали ли сте как има изкарани препятствия пред някои коридори? Това се прави съвсем умишлено, за да не можете да минете бързо и да разгледате всичко. Някои супермаркети сменят дори плочките, за да друса количката и да се наложи да забавите скоростта.

10. Сложни цени

0,99 е по-добре от 1,01, нали? Подсъзнателно 1 стотинка увеличава стойността си, макар всъщност да няма нищо такова.

11. Крият евтините продукти, които не са на промоция

1624263

Почти винаги стоят зад по-скъпите, обърнете внимание следващия път.

12. Братчета и сестричета

Например: до бирата са чипсът и фъстъците, до бисквитите и сладките неща са соковете и безалкохолните. Всичко се прави, за да си купите повече.

13. Месото и рибата са на бял фон

Всичко е с цел да изглеждат по-свежи. А дървените рафтове създават усещането за уют и започвате да харчите повече.

14. Карат ви да се заигравате

Два шампоана на цената на 1! Страшна оферта, купуваме. Някак на заден план остава идеята дали изобщо ви е необходимо. 

15. Музика

Неслучайно повечето супермаркети имат дори свое радио, което ви разказва за намаленията. Ако досега се опитваха да ангажират всички сетива без слуха, е вече е изпълнено, вие сте тяхна марионетка.

   
 
ДОБАВИ КОМЕНТАР 
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ