Яжте просто като спартанци
08.10.2012, 14:10
Яжте просто като спартанци

Да "заредите" организма си е лесно – ако можете да се измъкнете един път завинаги от шантавите вкусови комбинации и последни кулинарни тенденции. Просто напълнете чинията си с храни, които са доказали, че правят тялото по-силно и по-здраво, изяжте ги и повторете. Разбира се, няма да ви се налага да си служите със сложни думи като сорбе и забалионе (френски и италиански десерти), но като хапвате това просто спартанско ястие ще бъдете в по-добра форма от хората, които си служат с горните думи, и е много вероятно да ги надживеете.

Зърна

Половин чаша кафяв ориз/пшеница/ечемик (може и грах/боб/леща)

Консумацията на варива от векове се свързва с намаляването на риска от сърдечни заболявания и диабет. Външната обвивка на зърната е богата на фибри, което помага на храносмилателната ви система да функционира както трябва. Меката, пълна със скорбяла, вътрешност е тази, която крие цяло съкровище от хранителни съставки.

Сьомга

Казвали са ви го, но нека ви го кажем и ние още веднъж – филето от сьомга е богато на Омега-3 мастни киселини, които изграждат клетъчните мембрани, понижават кръвното налягане и подобряват циркулацията на кръвта. Само едно нормално филе от сьомга на седмица може да ви помогне да намалите риска си от сърдечни заболявания до 36 процента. Витамин D, с който тази риба захранва организма, изгражда костите, а селенът в нея се бори с диабета.

Зеленчуци

Половината чиния трябва да е пълна със зеленчуци.

Зеленчуците намаляват кръвното налягане и рискът от заболявания на сърцето, както и ви пазят от инфаркт и рак. Лутеинът и зеаксантинът в тъмните, зеленолистни зеленчуци се справят с вредните свободни радикали. Зелето пък е богато на калций, което го прави добра алтернатива на млечните продукти за тези, които не могат да ги приемат. Плюс това е пълно и с фибри, които са добри за стомаха.

Плодове

2/3 от чинията трябва да е заета с добри плодове - боровинки, къпини, пъпеш. Не е задължително да ги слагате в чинията, но така ви даваме представа какво количество трябва да бъдат.

Боровинките и къпините са най-вкусният източник на витамини А, С и Е, както и на фолиева киселина, която е важна за клетъчния метаболизъм. Пъпешът съдържа калий, който е от изключително значение за добрата функция на сърцето, мускулите, нервите и храносмилателната система. Ако ви е трудно да намерите пъпеш по това време, можете да се възползвате и от други плодове, които са източници на калий, като банани, тиква, авокадо, кайсии.

Вода

Забравете за всичките витаминозни и "без захар" неща, които си купувате за по-здравословен начин на живот – това, от което имате нужда е безплатно (в някои случаи). Водата, разбира се. Изпивайте по една чаша преди хранене, за да ядете по малко, но не пийте по време на хранене. През останалото време гледайте да приемате колкото се може повече от тази жизненоважна течност, тъй като тя подобрява храносмилането, разпределя ефективно хранителните вещества из тялото и предпазва органите и тъканите ви. Наздраве за това!

Източник: Wired

Сподели във:
Още от