Георги Търнев, dm: Търсенето на мъжка козметика отбеляза 20% скок само за година
Автор: Деляна Илиева 09.07.2019, 15:07
Георги Търнев, dm: Търсенето на мъжка козметика отбеляза 20% скок само за година
Търсенето ще продължи да нараства, защото мъжете все повече обръщат внимание на външния си вид, казва още той

Георги Търнев е управител на dm България с ресори "Маркетинг и снабдяване" и "Логистика". Той е част от екипа на компанията от 2010 година, когато постъпва като Асортиментен мениджър. Във връзка с набиращата все по-голяма популярност сред мъжете козметика, той разказа пред div.bg подробности около тази тенденция в последно време.

Какъв е ръстът на пазара на "мъжки продукти според вашите данни?

Пазарът на продукти за мъжа през последната година расте устойчиво. Общият ръст на сегмента е около 20%, което е над средния ръст за компанията.

Тази тенденция може да бъде обяснена с три основни причини. Първата е, че мъжете все повече се грижат за добрия си външен вид, интересуват се от новостите и са склонни да тестват иновативни продукти, разработени специално за тях.

Така стигаме до втората причина – тъй като мъжката козметика е много специфичен сегмент от пазара, господата все по-често предпочитат да пазаруват в специализирани магазини като нашите, където могат да открият богат асортимент от мъжки стоки, обособен в отделен сектор и да се ориентират много лесно между регалите, което е много важно за тях. Ние имаме такъв сектор още с откриването на първия ни магазин преди 10 години и можем да кажем, че поставихме основите на развитието на този сегмент, защото вярваме в неговия потенциал.

Третото обяснение за ръста на категорията "Мъжки свят" е, че големите производители вече пускат изцяло мъжки серии козметика. До скоро те предлагаха по няколко продукта, като допълнение на основната серия шампоан или крем.

Интересно е, че през последните години този сегмент от търговията с козметични стоки се разшири и в нови категории. Например, навлязоха бои за коса, предназначени само за мъже, продукти за грижа за лицето и брадата на мъжа, за обезкосмяване и много други.

Кои са най-търсените продукти в козметиката за мъже?

Най-продаваните продукти по оборот и количество са от категорията "Део". В нея с най- голям дял са традиционните аерозоли, следвани съответно от другите две подкатегории "Рол-он" и "Стик", които са с почти идентични дялове. Не е изненада, че на второ място е категорията "Продукти за бръснене". В нея апаратите/системите за бръснене увеличават своя дял и нашите очаквания са през следващата година те да се изравнят по продажби с т.н. еднократни самобръсначки.

През последните няколко години забелязваме все по голямо търсене на продуктите за брада. Тук не влизат само кремове, самобръсначки и афтършейв. През последните години наблюдаваме много голям ръст на търсенето на уреди за нейното оформяне като гребени и тримери и на продукти за грижа за брадата. Тук влизат специални бои за мъжката брада и продукти за почистване, блясък и мекота.

Стремежът ни е да предложим на клиентите добро съотношение цена-качество и оптималната селекция от продукти. Това включва както утвърдени брандове, така и продукти от собствените ни марки Balea men и сертифицираната натурална козметика alverde. И в двете присъстват разнообразни продукти от почти всички категории в сегмента продукти за мъжа.

През последните години бръсненето и поддържането на брадата се превърнаха в ритуал и ние се стремим да задоволим и най-претенциозните господа. За почитателите на класическото бръснене предлагаме голямо разнообразие от продукти - от четки за бръснене, кремове и гелове до продукти, които спират кървенето в случай на порязване. За тези, които залагат на сигурността, в нашето портфолио, има електрически самобръсначки и тримери, с които се постига както гладкото бръснене, така и ефекта на тридневната брада. Това са уреди, които спестяват време и могат да се използват и за сухо, и за мокро бръснене и може лесно да се използват и на път.

Според нашите наблюдения мъжете са много практични и затова в портфолиото ни има "мултифункционални" артикули - например душ-гел, шампоан и почистващ гел за лице в едно или така наречените "3 в 1" продукти. Продуктите за мъже са с предпочитани свежи аромати на гуарана, лимон или мента.

Имате ли данни каква е средната покупка на мъжете и каква на дамите?

Подобно сравнение е трудно да се направи, тъй като ние предлагаме огромно разнообразие от над 14 000 продукта в различни сегменти – козметика и продукти за красота, битова химия, бебешки продукти, био храни, стоки за домашните любимци и така нататък. В този смисъл често дамите пазаруват освен козметика и перилни препарати и бебешки пелени, например, а господата освен с мъжка козметика си тръгват и с продукти по списък като хартия, таблетки за миялна машина или веро. Като цяло през последните години размерът на средната покупка в нашита магазини нараства, което показва, че хората харесват бизнес модела на dm за пазаруване в големи и уютни магазини с голямо разнообразие от продукти, където могат да получат и компетентна консултация от нашите колеги.

Увеличава ли се броят на мъжете, които пазаруват във вашите магазини през последната година?

Типичният клиент на dm са дамите и младите майки. Напоследък отчитаме и повишен интерес от страна на млади мъже. Мога да добавя, че българинът е иноватор и е склонен да опита нов продукт, независимо за коя продуктова група става дума. Затова и мъжете пазаруват все по-често в нашите магазини – защото знаят, че в dm ще открият най- актуалните мъжки продукти.

Пример за това е най-новата премиум dm марка SEINZ. С нея ние се стремим да уловим промяната в търсенето на господата и да удовлетворим новите им потребности. Затова и серията включва всичко, което е необходимо за един мъж: душ гелове и део продукти; гелове за бръснене и олио за брада; грижа за лице и грижа за коса. Интересното е, че тази серия отговаря и на тренда за здравословен и природосъобразен начин на живот. Затова почти всички рецепти са с чисто растителен състав и са веган, а голяма част от опаковките са от рециклируеми материали: например опаковките на черните душ гелове и шампоани са от 97% рециклат.

Как очаквате да се развие сегментът козметика за мъже?

Сегментът ще расте, тъй като мъжете все повече се грижат за добрия си външен вид, търсят специализирани продукти и се интересуват от иновациите в сектора. Все повече ще навлизат продукти, съобразени със спецификата на мъжката кожа, брада и коса. Разбира се, с развитието на категорията, всеки ще може да открие точния продукт за своите нужди и бюджет. При нас мъжете ще намерят както продукти от премиум клас, така и от по-среден клас. Като най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас, ние предлагаме продукти, както на водещи световни производители, така и най-харесваните български продукти. Голяма част от асортимента ни е и от dm марки.

Тук мога да кажа, че много от господата идват в нашите магазини именно заради продуктите от нашите собствените марки. Клиентите много високо ценят съотношението цена-качество при тях, което излиза от класическата идея за собствен бранд. Нашите собствени марки се произвеждат в Западна Европа, основно в Германия. Част от тях са в ниския, но основно са в средния ценови клас, като в същото време качеството им е много високо. То се следи в Германия от независими сертификационни институти, които редовно тестват продуктите ни. От централата ни в Германия се осигурява и цялото производство, което означава, че на пазара в България идват същите продукти, каквито се предлагат и в Австрия и всяка друга страна, в която сме представени.

Сподели във:
Още от Стил