Здравословна закуска за 5 минути
30.06.2012, 13:06
Здравословна закуска за 5 минути

Нали знаете какво казват мъдрите, стари хора – "закуската е най-важното хранене за деня”. Оказва се обаче, че закуската не е най-лесната задача, когато се опитвате да се приготвите за работа, бързате или по-напрегнатия вариант – имате цяло семейство, с което трябва да се занимавате сутринта. Затова ако планувате някои лесни храни за закуска предварително, сутрините ви може да започнат да минават и по-гладко. Освен това ще се чувствате и по-добре като знаете, че сте започнали деня с нещо здравословно за себе си (и евентуално семейството).

Смути

Тези американски напитки от свежи плодове са една чудесна опция за здравословна закуска, която можете да вземете със себе си и да консумирате по всяко време. Рецептата е проста: в блендер смесвате пресни плодове по желание (през зимата може и замразени) и добавяте мляко (кисело или прясно) или само вода. В горещи дни като днешния може да смените водата с лед. Експериментирайте с любимите си вкусове. Пробвайте и класическите варианти, като ягоди с банани, смесица от горски плодове и т.н.

Сандвичи

Пробвайте тези лесни идеи за сандвичи: препечете си филийка с кашкавал и сложете домати отгоре и импровизираната ви пица е готова. Разбира се, може да добавите всякакъв вид месо между филията и кашкавала.

Смесете две яйца с настъргани сирене и кашкавал, нанесете сместа върху няколко филийки хляб (пълнозърнест най-добре) и запечете.

Направете си пържени филийки. Най-лесно и бързо ще бъде, ако още вечерта си направите филийките и на сутринта просто ги затоплите в микровълновата. По тази логика можете да се пробвате и палачинките, които ние лично обожаваме. 

Едно добро начало на деня могат да бъдат и бърканите яйца, "гарнирани” с няколко парчета шунка и домат.

Сухите сандвичи също вършат чудесна работа – пълнозърнест хляб, намазан с масло или лютеница, сирене и някакъв вид колбас. Типичната "студентска закуска”.

sxc.hu

Мюсли

Подгответе си микс от зърнени храни (овесени ядки, мюсли, корнфлейкс и производни) и плодове още вечерта.  Направете няколко парфета с кисело мляко и ги сложете в хладилника. Така сутринта, когато се завъртите в кухнята, единственото, което ще трябва да направите, е да извадите парфето от хладилника и да ядете (може и заедно със семейството, ако имате такова). Ако харесвате зърнените храни по-хрупкави, то само си подгответе киселото мляко и микса от мюсли и плодове предишната вечер и сутринта просто ги смесете.

Планирайте

Направете си няколко вида сандвичи през уикенда например и ги сложете във фризера. Изкарвайте си по един-два вечерта преди консумацията и на сутринта ги препечете или стоплете на микровълновата.

Съставките за смутитата можете да смесите предварително и на сутринта просто да ги пуснете в блендера да станат на пюре.

Колкото по-подготвени сте, толкова по-лесно ще ви бъде да се справите със сутрешната суматоха или "обикновена” паника и все пак да поддържате здравословното си хранене. 

Източник: LiveStrong

Сподели във:
Още от