Ако искате спокоен сън, избягвайте тези храни
Автор: div.bg 10.04.2012, 09:04
Ако искате спокоен сън, избягвайте тези храни
За да не се въртите между чаршафите

Толкова много неща пречат на добрия ни сън, че е просто грехота сами да го нарушаваме с неправилния избор храна, с която вечеряме. Ясно е, че всеки обича вечер да си хапва нещо вкусно, но трябва да знаете, че храната може сериозно да повлияе на съня ви. Както в положителен, така и в негативен аспект. Ако търсите дълъг и спокоен сън, ето какво НЕ бива да хапвате на вечеря.

Сладолед

sxc.hu

Сладоледът може и да е идеален антидепресант, но само с това се изчерпват полезните му качества. Като за начало в сладоледа има мазнини, така че тялото ви няма да може да обработи погълнатото преди да си легнете. Отделно, захарта в сладоледа ще ви зареди с енергия точно преди да стане време за сън и по този начин ще ви е трудно да заспите. На трето място захарта се складира и се превръща в мазнини. Като за финал в разубеждаването да ядете сладолед преди лягане, ще ви кажем, че учени са установили, че сладоледът предизвиква кошмари. Така че дори и вкусът да ви успокоява, резултатът ще е изнервящ.

Целина

sxc.hu

Може би присъствието на целината в този списък ще ви учуди, но има една проста причина: целината е естествен диуретик. Ако случайно не знаете, това означава, че ще ви кара да пишкате по-често от нормалното. Диуретиците зачестяват уринирането и изобщо не бива да се учудите, ако преди лягане ядете целина и през нощта ви се налага да ставате поне два пъти, за да идете до тоалетната.

Зеленчуците са едни от най-добрите храни, с които можете да заситите организма си, но не посягайте към целината, за да не нарушавате съня си.

Паста

Flickr/ZapTheDingbat

Пастата е бързо и лесно решение на проблемите с готвенето, но в никакъв случай не ви я препоръчваме. Тези продукти са богати на въглехидрати и ако си легнете веднага след като ядете, всичко ще се превърне в мазнини. Освен това, нещата, които се добавят към пастата – масло, олио, сирене, домати, сметана – допълнително ще затормозят организма ви.

Пица

sxc.hu

Ако искате да създадете сериозна работа на стомаха си, просто му дайте солидно парче мазна пица. Стомахът ви, както и останалата част от организма ви, би искал да си почива докато спите. Пицата в никакъв случай не е леко хапване и определено ще държи зает стомаха ви цяла нощ. Доматеният сос е с високи киселинни нива и като цяло мазните добавки тотално ще побъркат ритъма ви. Повярвайте ни, не е добре да ядете пица преди сън. Добре де, едно парче няма да доведе до края на света, но признайте си – кога за последно изядохте само едно парче?

Сладки неща

sxc.hu

Ако си имате кошмари, които от време на време ви тормозят, сладките неща трябва да са последният ви избор за ядене вечер. Множество изследвания са доказали, че хората, които ядат сладко вечер, са по-склонни да сънуват кошмари. Така че, ако искате спокоен и дълбок сън, оставете шоколада за сутринта.

Зърнени закуски

Често зърнените закуски съдържат високи нива на рафинирана захар и са натъпкани с въглехидрати, които, както знаете, не са перфектният начин да "успокоите" тялото си преди сън.

Чесън

sxc.hu

Едно на ръка, че ако не сте сами, ами си имате половинка, с която делите спалнята, чесънът не е най-препоръчителното нещо, с което да вечеряте. Има и други причини, поради които ви препоръчваме да го избягвате. Чесънът понякога действа като лютите храни – засилва пулса, а може и да раздразни стомаха. Ако по принцип сте с чувствителен стомах, избягвайте чесъна поне на вечеря.

Черен шоколад

sxc.hu

Кой не обича преди да си легне да си вземе едно парченце шоколад? Да, но ако искате да спите спокойно, точно това не бива да правите. Черният шоколад е източник на кофеин, който знаете как действа. Почти всички шоколади съдържат определено количество кофеин, но това не е всичко. Чрез някои от тях ще поемете и стимуланти като теобромин, който засилва сърцебиенето.

Спасение можете да откриете в белия шоколад, в който няма теобромин, а кофеинът със сигурност е много по-малко.

Алкохол

sxc.hu

Съществува схващането, че 2-3 питиета преди лягане действат идеално преди сън, а вие се наспивате много добре. Да, но това не е съвсем вярно. Алкохолът ви помага да заспите, но в никакъв случай не води до дълъг и качествен сън. А и хората, които редовно пият преди да заспят, скоро стават зависими и започват сами да се вкарват в един постоянен кръговрат. Ако имате нужда от дълъг и дълбок сън, избягвайте алкохола преди лягане.

Червено месо

sxc.hu

След солидна порция червено месо, независимо дали говорим за кюфтета или за сочна пържола, повечето от нас просто разхлабват колана с една дупка и се изтягат на дивана. Проблемът е, че месата са наблъскани с протеини и мазнини, които ще принудят организма ви да ги обработва през нощта. За да постигнете идеален сън, цялото ви тяло трябва да е в покой. Месото се разгражда най-бавно и дълго. Тук не ви казваме никога повече да не ядете червено месо, а просто да не го консумирате вечер.

Източник: AskMen

Сподели във:
Още от